Pondělí, 29 dubna, 2024
bydlení

Lada Niva Bronto: Drsná verze je zpět. Má terénní gumy i odolnější nápravy

- Komerční sdělení -aktuality

Po nedávné modernizaci klasické Nivy Legend vypadla nakrátko z nabídky nejdražší verze Bronto. Nyní je však již vše, jak má být. Její výroba se rozběhla na externích linkách společnosti VIS-Auto. Těží ze všech inovací a přidává nepřehlédnutelný off-roadové paket.

O off-roadové tuning Nivy Legend se opět … Foto: AvtoVaz
O off-roadové tuning Nivy Legend se opět postará společnost VIS-Auto. Úpravy se týkají zejména zlepšení jízdních vlastností v terénu.
V roce 2017 představila Lada off-roadové laděnou verzi Lady Niva, tehdy ještě Lady 4 × 4, s přívlastkem Bronto. O její tuning se postarala externí společnost VIS-Auto. S příchodem modernizované Nivy Legend, která se ukázala koncem loňska, však Bronto z nabídky vypadlo. Mělo to svůj důvod. Logistika produkce Bronte byla totiž složitější než běžných NIV, které sjíždějí z linek AvtoVAZ přímo v Togliatti. Karosérie z AvtoVAZ nejprve putovaly do VIS Auta, kde byly vatužené, a následně byly odeslány zpět do Togliatti na lakování. Pak zamířili opět k externí firmě, kde se konala finální montáž celého vozidla.

Renault – motor 1,0 TCe
ČTĚTE VÍCE
Lady se po letech dočkají moderního motoru. Ruský ale nebude
Nyní je však již vše, jak má být. Bronto je zpět v celé své parádě. Zachovala si specifické off-roadové prvky. Například světlou výšku zvětšenou z 205 na 240 milimetrů, odlišné pružiny a tlumiče, vyztužené nápravy, samosvorné uzávěrky diferenciálů a také 15-palcová kola s širšími terénními pneumatikami 235/75. V těžkých podmínkách pomáhá i zvětšený rozchod kol a rozšířené blatníky s podběhy. V nabídce budou hned dvě verze – Bronto Luxe a Bronto Prestige. Ta nejvyšší má například lakované zpětná zrcátka či přední mlhová světla.

O off-roadové tuning Nivy Legend se opět … Foto: AvtoVaz
O off-roadové tuning Nivy Legend se opět postará společnost VIS-Auto. Úpravy se týkají zejména zlepšení jízdních vlastností v terénu.
Kromě toho přebírá Bronto všechny inovace modernizované Nivy. To znamená zcela novou palubní desku, novou klimatizaci s kruhovými ovladači, pohodlnější sedadla či lepší zvukovou izolaci. Pod kapotou se toho ale mnoho nezměnilo. Pracuje zde nadále tradiční zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru (61 kW, 129 Nm), spojený s 5stupňovou převodovkou. Bronto s ním zrychluje z 0 na 100 km / h za 18 sekund, což je oproti běžné verzi o sekundu pomaleji, přičemž maximální rychlost klesla o pět kilometrů za hodinu na konečných 137 km / h. To ale populární Nive určitě neublíží.

Lada Samara
ČTĚTE VÍCE
Lada Samara: Ruská předokolka má 35. Bez Porsche by nikdy nevznikla
Zajímavé je, že AvtoVaz končí s výrobou prodloužené 5-dveřové modifikace, která nezískala potřebnou popularitu. Konečně, v nabídce je praktičtější a modernější Niva Travel, kterou ještě donedávna vyráběl General Motors. Pro nás je ale tato informace irelevantní, protože Niva se oficiálně do Evropy kvůli emisím nedováží. Získat je ji možné pouze prostřednictvím individuálního dovozu. To je asi škoda, protože Niva nemá dodnes přímého cenového soupeře, nemluvě o její nedostižných vlastnostech v terénu, které získala permanentním pohonem 4 × 4, redukcí a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu.

Cenu inovovaného Bronte sice ještě neznáme, ale dosud se upravená off-roadové Niva prodávala z 806 900 rublů, což je jen 9 200 eur! Tak jako, dali byste si říct?

Další články autora

Comments

Mohlo by se vám líbit

Reklama

- Komerční sdělení -PR článek